«Нұрбанк» АҚ-ның жаңа CEO-сы Эльдар Сарсенов банк басшыларының "құпия тұтынушылар" болу қажеттілігі және ресми корпоративтік мәдениеттен жеке үлгі жақсырақ неге екенін айтып береді.
Эльдар Сарсенов бізбен кездесуді таңғы сағат 8-де белгілеп қойды. Бұл біздің тәжірибедегі сұхбаттар арасында ең ерте тағайындалған кездесу болды және тек осы факт өз алдына ерекше көрінді.
Кабинетке келгенде қойған алғашқы сұрағымыз келіссөз үстелін безендіріп тұрған ерекше аксессуардың мағынасы мен тарихы болды. Үстелде...шекспировский Гамлет айтып тұрғандай "Болу ма, әлде болмау ма" деген қасиетті сұраққа арналған дәл сондай бас сүйегін көру күтпеген жағдай болды.
Сұхбат барысында оның мағынасын және жаңа "Нұрбанк" басшысының үстелін неге безендіріп тұрғанын білетін боласыз.
— Эльдар, сіз АҚШ-та шамамен 7 жыл оқып, жұмыс жасадыңыз. Бакалавр дәрежесін Сафолк университетінен (Бостон) менеджмент және маркетинг мамандығы бойынша алдыңыз, ал MBA-ны Нортистерн университетінде (Бостон) «Корпоративтік қаржы» бағдарламасы бойынша бітірдіңіз. Бұл тәжірибе және жұмыста қандай пайдасы тигенін айтып беріңізші?
— Мен өз бетіммен Сафолк университетіне түстім. Алдымен оқу елін таңдадым. Маған Америка ұнайды өзінің прогрессивті көзқарасы, өткенге байланбауы, еуропалық ойлау қателіктері жоқтығымен. Ел таңдауымнан кейін, Бостонды таңдадым, себебі біріншіден, бұл жерде әлемнің ең жақсы оқу орындары орналасқан орталық болды, және екіншіден, бұл қолайлы әуе қатынасы. Сафолк маған "халықаралық контингентімен" ұнады – ол жерде әлемнің түкпір-түкпірінен студенттер оқиды. Мен "менеджментті" таңдадым, себебі 17 жасымда мен және көптеген жас адамдар, экономика деген не екенін және қандай жұмыс жасағым келетінін нашар елестеттім.
Мен үшін оқу қызықты тәжірибе болды. Оқыту кітаптарға емес, жағдайлар негізінде құрылды, біз компаниялардың шынайы тәжірибесінен үйрендік, олар әртүрлі жағдайда қалды. Бұл кең көкжиек береді.
Біздің жақындықтағы шындықтардан, ресейлік компания "Қызыл Қазан" рейдерлік тәжірибесін қарағанымыз есімде, компанияны басып алу акцияларды қор нарығында сатып алу арқылы жүзеге асты. Тәжірибені зерттеу қызықты болды, қандай әрекеттер мен қарсы шаралар қабылданғаны қызықты болды. Оқу жағдайларда кітапханадағы жай дәрістерден және жұмыс жасаудан әлдеқайда тиімді және қызықты болып көрінді.
Сондықтан, алғашқы дағды, мен үйреніп, жұмыста маған көмек алғаным – "zoom out", барлық суретті толық көру қабілеті.
Екінші өте маңызды деп санайтын дағды – өткенге қарамау, жетістіктер мен қателіктер арқылы түсетін позитивті, сондай-ақ негативті тәжірибе. Өзгерісті қалағандар үшін қателіктер қалыпты: егер бірдеңе іске аспаса, тек "әкелген жолмен" жүру қажет емес. Дәл солай жетістіктер арқылы мақтану, әсіресе, соларға тоқтап қалу қажет емес.
Үшінші дағды – командамен қарым-қатынас орнату. Команда бірге сәйкестен ақадәрәмен жұмыс жасауы керек және команда әрбір мүшесі өзінің ерекшелігі, ойлары және ерекше білімдері бар әр түрлі тәсілдермен болуы керек.
Кез келген өзгерістер мен жобалар әрдайым командалық жұмыс, және мен үшін бастысы банктегі менеджмент икемді жұмыс жасау үшін маңызды.
Тағы бір маңызды дағды – бұл коммуникация. Мен табиғатым бойынша интровертпін.
Мысалы, жұмыс үстелінде тұрған Гамлеттің бас сүйегі барлық кездесуге келгендерге арналған "ice-breaker".
Маған іскерлік қарым-қатынасты достық атмосферада бастаған ұнайды. Бизнеске бұл өте керек.
— Америкаға сапар алдында Қазақстанда JSC «Helios» мұнай құю стансалары желісінде сату және маркетинг бойынша директордың орынбасары ретінде жұмыс жасадыңыз. Менеджерлерге ұйымның құрылысы туралы түсінік болуы үшін ең төменгі деңгейден бастау керек пе деп ойлайсыз ба?
— Бір жағынан, бұл үлкен артықшылық. Төменнен бастап, қандай да бір бизнестің немесе процестердің егжей-тегжейімен танысуға мүмкіндік бар. Көптеген компаниялар қызметкерлерді ұйым ішінде мансаптың сатысына көтеруді қалайды. Кез келген жұмысқа ынта-жігер көрсету – бұл әрқашан мансапты көтерудің және өз құзыреттерін жетілдірудің жақсы нұсқасы.
Ал бұл маған жеке қызықты болды.
— Швейцариялық TAG Heuer сағаттарының сатылымындағы люкс сегментіндегі жұмысыңыз туралы айтып беріңізші?
Boston қаласынан шыққан әрбір жыл сайын MBA дипломымен жұмыс күшіне шығатын бір мыңнан астам адам бар. Cіздің дипломыңыздан басқа әріптестер кенеттен келе алмайды.
Бостондағы сатуға арналған қазақстандық кеңсемізден нәтижелі шықтық. Және шын мәнінде қаржы секторында кездеспейді. TAG Heuer-де менің міндетім – солтүстік америкалық кеңселер клиенттері мен серіктестерінің тікелей сауалдары мен оларға қарама-қарсы қатысты нәтижелерін ескерту болды.
ДУС (ортақ серіктестерімен) Америка Құрама Штаттары мен Канада аумағынан жаңа, техникалық жақсартылған ынталандыру бағдарламасының жаңа нұсқасының жетекшісі ретінде ұйымдастыруды және оның бақылауын шешуге ықпал етті.
Менің естелігімде АҚШ пен Канададағы 600 серіктесімнің ұжымымен жұмысты жалғастырып жүрдім. Өзбекстанда сатуды 40% ұлғайтуға үлгердім, келісімшартты тағы алты айға созуға ұсыныс түсті. Мәселе: ұйымдармен кері байланыс жасау бағытталып, жүргізілген.
— Өзіндік саудаға қатысты қиындықтар бар ма?
— Адамдарды өз кеңсесіне кірігуге шақыру.
Мен құпия сатып алушы қызметін жалғастырамын, өйткені менің "интернеттегі" бөлімдерге деген ұнайтын тәжірибем.
— Банк секторының жаңа басшысы ретінде, сізге үлкен үміт бар. Сіздің басқару философияңыз қандай?
— Бәрі жеке
Сіз бұл бағытта не істегеніңізді ұмытпаңыз, бұл сапалы қарым-қатынастарға және сіздің қызметкерлеріңізde.
Мен таңертеңгі тоғызда немесе тіпті ерте тұрамын, өйткені мен жаворонок, мен жұмысыма қарайтынымды жақсы көремін, жағымсыз түрде түсінбеймін. Банк секілді құрылымды ауыстырмайынша, көп жұмыс істеу керек.
Кез-келген ұйымдарда қызметкерлердің әрекеттері мен мінез-құлқы арқылы басшыдан қандай адам жасайтыны тез анықталады.
— Компанияның табыстылығы – бұл жылдық қаржылық аудиторлық есеп.
Сондықтан, клиенттер ұтады.
—
Біз өскіміз келеді, өйткені біз "сәттілікке аштық," біз оны табысқа жеткізгіміз келеді. Нұрбанк өседі және кім табысты өсуді қаласа, қызығушылықты көргендердің барлығына қараңыз.
/strong>
Адамдар біздің платформаға жиі келеді.
Банкте бізде жақсы команда жиналды, біз жаңа қызығарлық жобаларды жүзеге асырып жатырмыз.
Банк қызметкерлерінің жаңа бағыттарын қарсы алатын қызығушылық.
Компанияның әлі де ережелерін байқамау.
Бұл есеп айырысу өнімдері, жаңа жаппай өнімдер,
Біз технологиялық шешімдермен және оған арналған жаңа бағыттарды дамытуға ұмтылдық.
— Эльдар, қызықты сұхбат үшін рақмет!
Дереккөз: Hipo.kz