2013 жылдың 12 маусымы, сағат 9:00
NUR.KZ
Қантар Бекарұлы, «Нұрбанк» стратегиялық дамуы туралы көзқарасыңызды айтыңызшы? Клиенттер жаңалықтар күте ме?
2010 жылы жаңа акционердің банкіге келуінен бастап, банк өз жағдайын, мүмкіндіктерін, портфель сапасын бағалап, бизнес процесстерін ретке келтірумен айналысты. Провизиялар құрғанбыз — біз ең көп провизияланған банктердің біріміз. Жаман несиелерден құтылғанбыз. Қазірдің өзінде 2 кезең өтті — проблемалық несиелерді коллекторлық компанияларға сату. Бірақ енді басқа уақыт келді, белсенді өсу уақыты. Біз банк ретінде өз қызметімізде агрессивті боламыз. Қазір дәл осындай тарихи сәт — біз бұған дайынбыз. Клиенттер үшін ең көзге көрінетін нәрсе бөлшек бизнесінің дамуы болады. «Нұрбанк» дәстүрлі корпоративтік банк болды, бөлшек бизнеске тиісті назар аударылып жатқан жоқ. Ал бізде бөлшек портфельіміз былтыр шамамен 13% болған. Қазір біз белсенді түрде бөлшек саудаға барамыз. Бөлшек портфельімізді ұлғайттық және жылдың соңына қарай 28% жетуді жоспарлап отырмыз. Біздің пилоттық жоба — біз «Sulpak» желісінде тауарлық кредит беру орындарын аштық. Бұл біздің алғашқы жобамыз, бірақ біз мұнда тоқтамаймыз. Әрі қарай біз ақ техниканы сататын басқа сауда желілеріне барамыз, жиһаз дүкендеріне, автонесиеге де жүгінеміз. Сонымен қатар карточкалық бизнесімізді дамытамыз. Бірақ басты флагман тауарлық кредит болып табылады. Біз сауда орындарында кеңінен ұсыныламыз.
Осындай жоғарғы және жауапты басшылық орнында жұмыс істей отырып, басқарудағы күшті жақтарыңызды, пайдасын және қиындықтарын айтып беріңізші? Сіздердің басқару стиліңіз қандай?
Сталин айтты дейміз — «кадрлар барлығын шешеді». Мен ойлаймын, бәрі командадан басталады. Бірақ біздің уақытта айтуға болады, тек қана команда емес, сонымен қатар технологиялар. «Қазіргі әлемде барлығын алдыңғы қатарлы технологиялар мен мықты команда шешеді» деп айтса болады. Дәл команда, өйткені мықты кадрлар жартысынан көп. Мықты кадрлар біріккен команда, ұқсас ойдағы адамдар командасы болуы керек. Ортақ идея болуы керек. Ал жай ғана жұлдыздар командасы ештеңені шешпейді. Және бұл бір күннің әңгімесі емес. Бір жылдың да әңгімесі емес. Бұл жұмыс істеу керек және істеу керек нәрсе. Мен сенемін, бұл менің «Нұрбанк» компаниясында жүзеге асырамын деп үміттенемін. Менің ойымша, адам өз ісін сүю керек. Егер ол өз ісін сүйсе, ол кез келген дипломы бар маманнан артық пайда әкеледі. Ал егер жұмысына суық қарайтын болса, жұмысқа міндет түрінде барып жүрсе, ондай адамның әсері болмайды. Энтузиазм сатып алмайсың. Ал бұл жұмыс атмосферасын қалай жасау керектігі, онда әр адам айта алады және жасай алатынын көре алады, өзгерте алады — бұл менің үлкен міндетім. Мен нәтижеге бағытталған адамдарды анықтап, оларды идеяларын жүзеге асыру мүмкіндігін беруім керек. Оларда жақсы және қолайлы болуы үшін бұл еңбек ұжымында.
Олардың жұмысының қажеттi және маңызды екенін сезіну үшін…
Сондықтан жұмыс стилі жағынан — бұл менің басты рөлiм деп санаймын. Компания жетекшi өнiмдермен айналыса алмайды. Негізінде, бөтен қолмен басқарады. Ал технологиялардың рөлін біз қазіргі уақытта асыра бағалау қиын. Кез келген бәсекелестік ортада, ал банк ортасы ең бәсекелестік.
Сіздің қызметтеріңіз клиенттерге қаншалықты ыңғайлы болады, мысалы, жедел төлемдер?
Мұның артында да технологиялар тұрады. Банк бұның барлығын өңдеу керек. Жұмыстар саны көбейген кезде құрылғы жүктемесі артады. Қазір біз бөлшек саудаға кірісек — бұл біздің операциялар саны бірнеше есе өседі дегенді білдіреді. Менің ойымша, кез келген банк, егер оның операциялары бірнеше есе өссе, жүйе жай жатып қалу мүмкіндігі бар. Сондықтан біз қазір бұл үстінде жұмыс істейміз, дайындалудамыз. Тағы бір маңызды нүкте — Интернет. Қазір көптеген адамдар интернет арқылы жұмыс істеуді қалайды. Жыл өткен сайын бұл адамдар көбірек болады. Біз бұл уақыт бойынша шақыруды қабылдаймыз және кібер кеңістікте клиенттерімізге қызмет көрсетуді ұйымдастырамыз. Басқару қиындығы жайлы. Ойлаймын, кез келген ұйымдағыдай қиын емес. Бастысы, адам өзінің орнында болса. Өзінің құзыреттілігінен жоғары немесе төмен жұмыс істеу қиынырақ. Мүмкін, маған мемлекет басшысы болып жұмыс істеу қиын болар еді, ал сантехник болу да қиын болар еді. Өйткені бұл екеуі де мен білетін, білетін салама кірмейтін нәрселер. Бұл жерде (банк басқарма төрағасы ретінде — ред.) мен өзімді емін-еркін, әдеттегідей сезінемін. Жұмысымнан рахат аламын. Өзімді қажет сезіну жағымды. Шын айтамын, 1993 жылы бастағанда, мен өмірімде банк төрағасы боламын деп армандауға да сенбедім. Жұмысшы адамдардың басшы орынбасарына дейін өсуі — осы максимум деп ойлайтынмын. Барлық. Бұл үшін ықпалды туыстар керек деп ойлайтынмын. Ал маған ондайлар ешқашан болған жоқ.
Уақыттың ағымымен жоғары қарадыңыз ба?
Иә. Жалпы, өзіңізді іске асыру, пайда әкелу мүмкіндігі болған кезде жағымды.
«Нұрбанктың» ребрендингін күту керек пе?
Иә, сіздердің күтулеріңізді түсінемін, акционерлер ауысты, менеджмент өзгерді. Адамдар жаңа бренд болады деп күтуге құқылы. Біз бұл туралы ойландық. Барлық жағымсыз және оң үндеулерін, мүмкін шығындарды қарап шықтық... және шешімге келдік, жоқ. Яғни, жақын арада біз ондай ребрендинг жоспарламаймыз. Әрине, біз жарнамада белсендірек боламыз. Бірақ ескі брендті қолдана береміз.
Егер сіз ескі брендпен клиенттердің қабылдауын өзгерте алсаңыз, мүмкін бұл жаңа «таңба» бастап бәрін жаңартудан да үлкен жетістік болар еді…
Ребрендинг — бұл өзі үлкен мәселе. Шығындар қаншалықты ақталған? Формалар мен басқа материалдардан бастап, бәрі өзгереді. Ел бойынша. Менің ойымша, жетістік өнімнің қалай сатылатынына, бұл өнімнің қаншалықты жақсы болуына байланысты. Егер біз мазмұнын жақсартсақ, клиенттер оны бағалайды.
«Нұрбанк» АҚ басқарма төрағасы Орынбаев Қантар Бекарұлының эксклюзивті сұхбатының бірінші бөлімін мұнда оқи аласыз.
Әлібек Төлеуов
«Finance NUR.KZ»