Осы күндері Нұрбанк өзінің 24 жылдығын атап өтуде. Осы мерзім ішінде банкте клиенттермен жұмыс істеу және қаржы ресурстарын ақылмен басқару бойынша үлкен тәжірибе жинақталды. Бұл туралы Нұрбанк басшысы Эльдар Сарсенов айтып береді.
Тамыз айының басында Нұрбанк 2016 жылдың бірінші жарты жылдығы бойынша есеп берді. Банктің активтері 1 шілдеде 335,5 млрд. теңгені құрады, бұл 2016 жылдың басымен салыстырғанда 12,3 млрд артық. Активтердің өсуі негізінен құнды қағаздар портфелінің 58% ұлғаюының арқасында болды. Жыл басынан бастап проблемалы қарыздар саны 13,2%-дан 9,3%-ға дейін төмендеді. 2016 жылдың қаңтар-маусым айларының қорытындысы бойынша банктің пайдасы 559,9 млн теңгені құрады, бұл өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда төрт есе артық.
Нұрбанк басқарма төрағасы Эльдар Сарсенов бірнеше жыл бұрын бұл қаржы институты негізінен корпоративтік клиенттерге арналған банк ретінде дамығанын айтады. Қазір Нұрбанк әмбебап: ол жеке бизнес сегментін қарқынды дамытады, несиелеу, салымдарды қабылдау және жеке клиенттерге банк қызметтерінің кешенін ұсынады.
Дамудың екінші негізгі бағыты — орта және шағын бизнесті несиелендіру және VIP клиенттерге банк қызметтерін ұсыну. Бүгінгі таңда банкте 17 мыңға жуық салымшы бар. Дәстүр бойынша, оның портфелінде жалақы жобаларының үлкен көлемі бар, онда Қазақстанның 1000-нан астам компаниясы әріптестік жасайды. Жалақы жобаларының қатысушылары несие, салымдар және басқа да қызметтер бойынша артықшылықтар алады.
Бүгінгі таңда банктің негізгі мақсаты корпоративтік бизнестің үлесін 50%-ға дейін азайту және розничный бизнес үлесін, сондай-ақ МСБ үлесін арттыру болып табылады. Осылайша, 2015 жылдың соңында корпоративтік бизнестегі (КБ) несиелік портфельдің құрылымы 66%-ды құрады, МСБ — 19%, ал розничный бизнестегі (РБ) — 15%. 2016 жылдың соңына қарай МСБ үлесін 21%-ға және РБ үлесін 16%-ға дейін арттыру арқылы КБ үлесін несие портфелінде 63%-ға дейін төмендету жоспарланған.
«Бірақ алдымызда ғаламдық міндет тұр — қызмет көрсету сапасын үнемі арттыру», — дейді Эльдар Сарсенов. — «Бірнеше жыл ішінде біз көптеген кеңселерімізді айтарлықтай жақсарттық, оларға келушілердің ыңғайлы болуын арттырдық. Адамдар банктерді күрделі машина деп қабылдауға үйренді. Бірақ біз бұл стереотипті өзгертеміз, клиентке жақын және түсінікті боламыз. Тіпті төлем терминалдарының және банкоматтардың ойластырылған орналасуы клиенттер үшін ыңғайлылық жасайды. Бізде сапа қызметі жұмыс істейді: клиенттердің барлық өтініштері талданып, содан кейін қызмет көрсету сапасын жақсарту туралы шешімдер қабылданады. Біз әлеуметтік желілерде де бармыз. Мен жеке өзім клиенттердің пікірлерін оқимын және қажет болған жағдайда мәселелерді шешуге қатысамын».
Нұрбанкте айтады, қаржылық дағдарыс және теңге өтімділігінің тапшылығы себепті 2015–2016 жылдар қиын болды. Дегенмен, банкирлер 2015 жылды жақсы көрсеткіштермен аяқтай алдық. Мысалы, жыл бойынша таза пайда 6,3%-ға өсіп, шамамен 1,9 млрд теңгені құрады. Халықаралық агенттік Standard & Poor’s Нұрбанктің ұзақ және қысқа мерзімді несие рейтингтерін «В/В» деңгейінде растағаны да қуантты. Теңгеге сенімділікті арттыру және ұлттық валютаны тартымды ету үшін банкте депозиттер бойынша мөлшерлемелерді 14,9%-ға дейін көтерілді. Сонымен қатар, Нұрбанкте нарықтағы ең үлкен мөлшерлемесі бар «Білім беру жинақтаушы» депозиті 21,9% іске қосылды.
»Біз үшін жеке тұлғалар — маңызы клиенттер санаты, және Нұрбанкте оларға кредит беру үшін арнайы, енді ең тиімді шарттар жасалды. Бүгінгі шындықтарды ескере отырып, біз кепілсіз және кепілді, тауарлық және білім беру несиелерін қоса алғанда, тамаша шарттармен бірнеше кредит түрлерін жасадық. Бүгінгі таңда Нұрбанктегі кредит мөлшерлемелері нарықтағы ең төмендерінің бірі деп сенімді түрде айтуға болады», — дейді сұхбаттасушы.
Және МСБ-мен Нұрбанк тығыз жұмыс істеуге тырысады. Кәсіпкерлер шешім қабылдау кезінде банкирлердің оперативтілігі мен икемділігін атап көрсетеді, Нұрбанкте жергілікті кәсіпкерлердің қажеттіліктерін жақсы біледі және оларға қаржылық қана емес, қаржылық менеджмент саласында кеңестер беріп көмектеседі.
Банкте Қазақстан кәсіпкерлерінің несие алу және жоғары пайыздық мөлшерлемелер бойынша банк секторына байланысты тым қатал шарттарға шағымданатындарын біледі. Бірақ банкирлер кредит берудің шарттары және несиелер бойынша сыйақының мөлшерлемелері, ең алдымен, кредиттің мақсаты мен мерзімдеріне, сондай-ақ банк үшін тартылатын ресурстардың қаржыландыру мөлшерлемесіне байланысты екенін сабырлы түрде түсіндіреді. Қазіргі уақытта МСБ несиелендіру секторында екінші деңгейлі банктер арасындағы бәсекелестік күшейгендіктен керісінше, несиелеу шарттарын жеңілдету байқалады — қаржыландыру шарттары қарапайымдалып, несиелер бойынша сыйақының мөлшерлемелері төмендейді.
Нұрбанк те МСБ сегментін несиелендіру бағытында белсенді саясатты жүзеге асыруда.
«Біздің банктің бәсекелестік артықшылықтарының бірі — мобильділік, икемділік, әр жекелеген клиентке жеке көзқарас. Клиенттердің қажеттіліктеріне байланысты банктің МСБ несиелері бойынша қолайлы несиелеу шарттарымен әмбебап өнім желісін ұсынып, өз қаражаты есебінен, сондай-ақ МСБ несиелендірудің мемлекеттік бағдарламалары аясында ұсынып отыр», — деп Нұрбанк айтады.
Бүгінгі таңда банктерге МСБ сегментін қолдау және дамытуға арналған мемлекеттік бағдарламалар айтарлықтай көмек көрсетеді. Мұнда Нұрбанк белсене қатысады. Ұзақ мерзімді қаржыландыру алғысы келетін және кредит бойынша сыйақы мөлшерлемесін төмендеткісі келетін клиенттер үшін банк өз қаражатымен берілетін несиелерді ұсынады, ал сыйақы мөлшерлемесін мемлекет «Бизнестің жол картасы 2020» бағдарламасы аясында субсидиялайды. Мұндай несиелер бойынша сыйақы мөлшерлемесі жылдық 9–12%-ды құрайды.
Өңдеу өнеркәсібі саласында жұмыс істейтін кәсіпкерлер үшін ұзақ мерзімді қаржыландыруды 10 жылға дейінгі жеңілдікті пайыздық мөлшерлемесімен 6% көлемінде алуға мүмкіндігі бар.
Сондай-ақ банк ЕНПФ активтері есебінен 36 айға дейін МСБ несиелендіруге белсенді қатысуда. Бұл ретте кәсіпкерлер сыйақы мөлшерлемесін салалық жобаларға шектеусіз субсидиялауға мүмкіндік алады.
Бұл бағдарламалардың барлығы кәсіпкерлерге несиелендіруге байланысты төлемдерсіз, ең тиімді шарттармен ең қолжетімді қаржыландыруды алуға мүмкіндік береді.
Қазіргі уақытта нарық банк онлайн-қызметтерге белсенді түрде көшуде. Нұрбанктің бұл бағытта клиенттерге ұсынатыны бар. Мұнда қашықтан көрсетілетін банктік қызметтердің үлесі үнемі өсуде. Жалпы, банктік қызметтердің дамуының негізгі тенденциясы қазір — қашықтан жұмыс істеу. Нұрбанк те осыған ұмтылады. Қазірдің өзінде интернет-банкинг пен Nurbank24 жеке тұлғаларға арналған мобильдік қосымшасында клиенттері 90% дейін банктік қызметтерді пайдаланып, ұялы байланысқа, салықтарға, айыппұлдарға, әуе билеттеріне, коммуналдық қызметтерге және басқаларына төлем жасай алады.
«Сондай-ақ біз, тәулік бойы жұмыс істейтін төлем терминалдары арқылы барлық төлемдерді қабылдау сияқты қазіргі заманғы қызмет көрсету түрлеріне көше бастадық. Бұл терминалдар Қазақстанның барлық қалаларында орнатылған. Сондықтан адамдар кеңселерге барғаны азайып барады. Менің ойымша, бәрі солай болуы керек, әрбір адам өзін сәйкестендіру үшін банктің кеңсесіне бір рет барады. Онда олар электрондық кілттерді алып, болашақта барлық қажетті операцияларды интернет арқылы немесе басқа қашықтықтан мүмкіндіктерді пайдалана отырып жүзеге асырады», — дейді мырза Сарсенов.
Жалпы ол Нұрбанк қызметкерлерінің көпшілігі 5–10 жылдан астам жұмыс тәжірибесіне ие болғанына мақтанады. Сұхбаттасушының пікірінше, бұл жақсы жұмыс шарттары, жоғары корпоративтік мәдениет және банк ішіндегі мықты корпоративтік рух туралы хабарлайды.
«Біздің бизнес философиямыз қоғамға пайда тигізу, жұмысты орындау барысында әрбір қызметкердің талантын дамытып, ашу. Біз, ең алдымен, әрбір қызметкерді клиенттің әріптесі болуды үйретуге тырысамыз», — дейді банкир.
Бүгінгі таңда Нұрбанкке 24 жыл толды. Оның жетекшісі 10 жылдан кейін банкті қандай көруде?
«Қысқаша айтқанда — сенімді және технологиялық. Сенімді — өйткені банк клиент үшін дос және серіктес болуы керек, кез келген қаржылық мәселелерді шешу мүмкіндігі бар. Технологиялық — клиенттердің уақытын үнемдеу және клиентпен күніне 24 сағат, аптасына 7 күн бойы байланыста болу үшін», — деп түйіндейді Эльдар Сарсенов.
Источник: Forbes.kz