Nurbank басшысы: Біз транзакциялық бизнестегі жұмысты күшейтіп жатырмыз

Nurbank басшысы: Біз транзакциялық бизнестегі жұмысты күшейтіп жатырмыз

Гүлнара Мұсатайева нарықтағы жағдай және банк өз өнімдерін қалай өзгерту жоспарлап жатқанын айтты

Нұрбанктің басшысы креслосына Гүлнара Мұсатайева отырғанына жарты жыл өтті. Қаржы нарығындағы қиындықтарға қарамастан, ол банктің қызметін өзгертуге ниетті. Атап айтқанда: бөлшек сауда блогында және ШОБ-та оның позициясын күшейту. Биыл банк іске қосатын кейбір опциялар - шетелде, телефон нөмірі арқылы картадан картаға ақша аударымдары сервисін енгізу, банктік қосымшада тауарлар мен қызметтердің маркетплейсін енгізу. Kapital.kz іскерлік ақпарат орталығының тілшісімен әңгімелесуде Гүлнара Мұсатайева банктің жоспарлары мен жобалары, Ұлттық банкте және ҚФН-де жұмыс тәжірибесі және қаржы нарығында талқыланатын бастамалар туралы айтты.

— Гүлнара, банктің алдында қандай жаңа міндеттер тұр?

— Қазіргі уақытта 2025 жылға дейінгі жаңа стратегиялық жоспарды әзірлеу белсенді түрде жүріп жатырмыз. Біз бірнеше стратегиялық сессиялар өткіздік, қандай өзгерістер бізді күтіп тұрғанын түсінеміз, және бұл бірінші кезекте біздің клиенттерді қызметпен қамтуға қатысты болады.
Қаржы технологтарының болжамдары бойынша, банктердің орнын финтех-ойыншылар басады деп жиі естіген едім. Бірақ менің ойымша, менеджерлермен жеке сөйлесуге, жеке қызметке мән беретін клиенттер санаты қалады. Өйткені, әңгіме барысында олар кеңес, сараптама ала алады, белгілі бір ақпаратты нақтылай алады.

Алайда біз де digital каналдарды белсенді түрде дамытып жатырмыз. 2021 жылы банк жеке тұлғалар үшін интернет-банкингтің жаңа нұсқасын енгізді. Осы платформа арқылы біз онлайн несие ғана шықпаймыз, сонымен қатар банктің кез келген картасымен пайдалана алатын маркетплейс арқылы тауарларды іске асырамыз. Биылғы жылы біз онлайн-кредиттеуді іске қосамыз.

Біздің жоспарларда кредиттік портфельді әртараптандыру болып жатыр, онда біз бөлшек бизнес үлесін арттыруды көздеп отырмыз. Жеке кәсіпкерлерге шағын несиелеуді одан әрі дамытуға ерекше назар аударылады, соның аясында 2021 жылы 2020 жылмен салыстырғанда несиелер 3,7%-ға артық берілді. Шағын несиелерді беру субъектілер шағын бизнеске жақсы қолдау болып табылады. Бұл сегмент икемді болып келеді және көбінесе елдің экономикалық өсу қарқынын анықтайды, негізгі жұмыс орындарының жеткізушісі болып табылады. Қазір біздің несие портфелімізде корпоративтік блоктың үлесі 56%, ШОБ — 28% және бөлшек сауда — 16%. Біз транзакциялық бизнестегі жұмысты күшейтіп жатырмыз. Халықаралық деңгейде жеке тұлғалар арасында телефон нөмірі арқылы аударымдар енгізудеміз.

— Процедеуді кері айналдырып … Тоқсаныншы жылдардың ортасында сіз Ұлттық банкте жұмыс істедіңіз, 2000 жылдардың басында ҚФН-де. Өзіңіздің бұл тәжірибеңіз туралы айтыңыз.

— Бұл баға жетпес тәжірибе. Ұлттық банкте және ҚФН-де жұмысым валюталық реттеу, бухгалтерлік есеп саласындағы нормативтік құқықтық актілерді әзірлеумен тікелей байланысты болды. Сонымен бірге, мен «Валюталық реттеу туралы», «Төлемдер мен ақшалай аударымдар туралы» заңдарын әзірлеуге қатыстым, ЕДБ үшін бухгалтерлік есеп жоспарларының негіздерін Францияның тәжірибесімен жасап, оны Қазақстан жағдайына бейімдеген.

Қаржы қызметтерін тұтынушыларды қорғау туралы заң жобасымен жұмыс істеу әсіресе қызықты болды. Мен бұл құжатты жасауға ғана емес, сонымен қатар оның ережелерін мәжілісте қорғауға, оларды әртүрлі комитеттерде қолдауға қатыстым. Банктер тарапынан ең үлкен қарсылық көрсеткен бастамалардың бірі - бөлшек несиелердің сыйақы мөлшерлемесін бір жақты түрде өзгертуге тыйым салу нормасы болды, біз банктер мен басқа қаржы институттарының келісімшарттың барлық мерзімі ішінде несиелер бойынша мөлшерлемені өз бетінше арттыруға құқығы жоқ екенін қорғадық.

— Иә, бұл шара нарыққа қажет еді. Жеке мәселеге көшсек, кез келген мамандық өздігінен атқару талап етеді. Сіз қайдан қуат аласыз, сізді не шабыттандырады?

— Қазіргі кезеңде мені шабыттандыратын - бұл банкте сәтті жүзеге асырылған жобалар. Оның бірі туралы айтып өтейін. 2014 жылы біз Caspian University-мен бірге Эльдар Рашытұлының бастамасымен «Өмірге жолдама» деген әлеуметтік бағдарламаны іске асырдық. Бағдарлама аясында банк қамқоршылықсыз қалған балаларға жоғары білім алуға және жұмысқа орналастыруға көмектеседі, оқыту, тұру, тамақ, жолақы шығындарын жабады, ай сайынғы стипендия және т.б. қамтамасыз етеді.

Caspian University-ге оқуға түсу алдында үміткерлер конкурс нәтижесінде іріктеуден өтеді, онда олар біз жинаған ең жоғары балл жинағандар. Олар университетінің кез келген бағдарламасы бойынша оқуға құқылы. Жобаны іске асыру кезеңінде 2014 жылдан бастап бағдарламадан 127 адам өтті. Қазіргі уақытта 24 студент 13 мамандық бойынша оқып жатыр.

Биыл De Montfort University Kazakhstan-мен меморандум жасалды, онда біз осы оқу орнынан студенттерді тағылымдама және жұмысқа тартуға мүмкіндігіміз бар. Осылайша, жаңа буын мамандарының дамуына қатысамыз.

— Егер сізде уақыт машинасы болған болса, сіз уақытты артқа қайтарып, Қазақстандағы банк секторында не өзгертер едіңіз?

— Қазақстанда қазір әзірлеп жатқан жекелердің банкроттығы туралы Заңды 2000 жылдары, қаржы қызметтерін тұтынушылардың құқықтарын қорғау нормаларын енгізген кезде енгізуге болатынын болжаймын. Ресейде жеке тұлғалардың банкроттығы туралы Заң 2015 жылы енгізілді. Азаматтардан басқа, олардың кредиторлары, мысалы, банктер немесе салық органдары банкротқа шығуға өтініш бере алады.

Бұл бастаманы қарыз алушылар үшін жеңілдіктер құралы ретінде қарастырмау керек. Себебі, Қазақстанда қарыз алушы банкрот болып жарияланғаннан кейін белгілі бір уақыт кезеңінде банктер мен микроқаржы мекемелерінен несие ала алмайды және елден тыс жерлерге шыға алмайды деп күтілуде. Бұл параметрлер ҚР «төлем қабілеттілікті қалпына келтіру және азаматтардың банкроттығы туралы заңның» бір нұсқасына енгізілген. Заңда қарыз алушының, жалғыз баспанаға ие адамды банкрот деп тануға жол бермеу ережесін қосуға болатынын есептеймін. Өйткені ол активке ие, ол сатылуы керек, және оны төмендетілген бағаға өзіне меншікке меншік құқымен сатып ала алады.

— Ақпанда Украина төңірегіндегі жағдайға байланысты доллар 452 теңгеге түсіп кетті. Сіздің салымшыларыңызда үрей болды ма, теңгедегі депозиттер шыға бастады ма? Валюта қарыз алушыларынан қоңыраулар болды ма?

— Белгіленген кезең ішінде біздің салымшыларымыз арасында қорқыныш болған жоқ, депозиттердің айтарлықтай шығуы да болған жоқ. Валюта қарызгерлерінен қоңыраулар түсті. Өйткені, 24 ақпанда доллар бағамы кенеттен көтеріліп, кейбір компаниялар валюталық қарыздарды төлеу қиындай бастады. Клиенттердің күрделі жағдайын ескере отырып, біз төлемдер кестесін қайта қараймыз, ал кезектегі төлемнің мөлшерін ұлғайтпай.

— Сіздерде қандай жоспарлар бар? Облигацияларды орналастыру арқылы қосымша қаржы тартуды көздеп отырсыздар ма?

— Қазіргі уақытта қосымша капиталдандыру қажеттілігі жоқ. 2020 жылы біз 47 миллиард теңгеге облигациялар шығардық, сондай-ақ 20 миллиард теңгеден астам акция шығардық.

Біз көптеген жеке тұлғалар мен кәсіпорындарға банк серіктесіміз және клиенттерімізге және әріптестерімізге ерекше банктік қызметтер мен өнімдерді ұсынуға тырысамыз.

Біздің өсуіміз бен дамуымыздың негізінде ұзақ мерзімді көзқарас, стратегия және бірқатар мақсаттар жатыр, ал қысқа мерзімді мақсаттардың мүддесі жоқ. Сонымен бірге, клиенттермен, серіктестермен және акционерлермен көпжылдық сенімді қарым-қатынастар біздің табысымызды көтеруге ықпал етеді.
Өткен жылдарда әлемдік экономика тап болған қиындықтарға қарамастан, біз тиімді жұмыс жасауды және жақсы нәтижелерге қол жеткізуді қамтастадық.

2022 жылдың бірінші тоқсанының мәліметтері бойынша, Нұрбанк активтер, міндеттемелер, несиелер, салымдар, пайда мөлшері мен өзіндік капитал сияқты негізгі қаржылық көрсеткіштер бойынша банк нарығының жетекші ойыншылары рейтингіндегі нарықтық орнын сақтап қалды.

Ағымдағы жылдың бірінші тоқсанның қорытындылары бойынша капитал пайдасы 7,1% құрады. Қазіргі заманғы коммерциялық банкті дамыту стратегиясына сәйкес біз бөлшек несиелер мен ШОБ несиелердің үлесін арттырдық. Сонымен бірге, біз жақын шетелдерге халықаралық аударымдар бойынша елеулі прогреске қол жеткіздік. Басқару үшін жеткілікті ресурстар бар.

Біз бизнесті әртараптандыруды жалғастырамыз, цифрлық каналдарды жақсартып, клиенттерге байланысты кешенді қызметтерді ұсынамыз.
2022 жылы банк 30 жылдық мерейтойын атап өтеді, біз клиенттеріміз бен серіктестеріміздің сенімі мен үміттерін ақтап, тұрақты өсу, жаңа қызметтерді енгізу және жаңартылған технологиялар енгізуге тырысамыз.

Дереккөз: kapital.kz

11.04.2022