Банк клиенттері үшін жақсарудамыз

Банк клиенттері үшін жақсарудамыз

11.01.2021

АҚ «Нұрбанк» басқарма төрағасы Эльдар Сарсенов – 2021 жылы банктерді не күтіп тұр және «Нұрбанк» клиенттерге төлем шешімдерін қашан ұсынады.

Болжам жасау оңай емес, әсіресе ауыр 2020 жылдан кейін. Дегенмен, сіздің ойыңызша, 2021 жылы банк секторы қандай болмақ?

- Жағдайды жалпыдан жекеге қарай талдау арқылы, банк секторы вакуумда жұмыс істемейтінін және үлкен экономикаға тәуелді екенін түсіне отырып, экономикамыздың жаман емес жағдайда екенін көреміз. Бұл халықаралық рейтингтік агенттіктердің бағалаулары арқылы расталады. Сонымен қатар фискалдық саясат тиімді жұмыс істеуде және біз кез келген қиын күндерге жинақталған айтарлықтай алтын-валюта резервтеріміз бар. Бұл мемлекеттердің немесе банктердің ғана емес, отбасылардың да ақылды қаржы менеджментінің негізі. Әрқашан, кедей жылдар басталғанда, шығындарға консервативті қарап, жинақтау керек. Қиын кезеңдер келгенде жинақтарды пайдалана аламыз.

2020 жылы ұлттық үкіметтер экономиканы құлдыраудан сақтау үшін ақша құюды жүргізгенін көрдік. Бұл өте дұрыс қадам. 2021 жылы экономиканы қолдаудан тартынбаған елдер тезірек экономикалық өсуге кірісетінін көреміз. Меніңше, Қазақстан мұндай елдер қатарында болады.

2021 жыл қазақстандық банктер үшін жақсы драйвер болуы ықтимал. Әрине, пандемия және шектеулер қазақстандық экономиканың көлемін қысқартты, белгілі бір бағыттар, мысалы, ШОБ және қызмет көрсету саласы айтарлықтай зардап шекті. Бірақ 2020 жыл бойында және 2021 жылдың басында корпоративтік сектордағы жетекші профильдердің өзгерісін байқайтын боламыз. Енді бірінші орында қаржы және мұнай компаниялары үстемдік етпейді, озық жетекші орынға технологиялық қызмет көрсету компаниялары ие болуда.

2020 жылы «үйде отыру» компаниялар нарыққа шықты. 2018 жылы Қазақстанға жеткізуші қызметтер Glovo және Wolt, ал 2019 жылы «Яндекс.Еда» келді. 2013 жылдан бері елімізде жергілікті ойыншы – Chocofood жұмыс істеп келеді. Қазір біз олардың жаңа компанияларға бөліне бастағанын көреміз, бұл өзекті, өйткені нарық жылдам өсіп келеді және көптеген адамдар осы өсу арқылы пайда тапқысы келеді деп санаймын. Жеткізу қызметтері біздің нарыққа шыға беретін болады, бұл ҚШО үшін қызықты бола бастаған жаңа даму сатысы.

Осы жылы дамитын екінші бағыт - бұл азық-түлік. Бүгін импорт алмастыру қажеттілік болып тұр. Ішкі ұсыныспен құстар етіне, ірімшіктерге, сүт өнімдеріне сұранысты толықтай қанағаттандыруы тиіс. Пандемия шекаралардың жабылуымен бірге жеткізу тізбектерін қиратқанын көрсетті, бұл ұлттық қауіпсіздік мәселесін күшейтті. Сондықтан бұл мәселе үкімет пен жеке инвесторлар тарапынан шешілетін болады: азық-түлік нарығы қызықты болып қала береді.

Үшінші перспективті бағыт - ШОБ. 2021 жылы біз кіші инновациялық және қызмет көрсету бағытындағы компаниялардың өсуін көретін боламыз. Әлемде халықтың жаппай вакцинациясы жүріп жатқандықтан, шекаралар ашылуда. Туризм, көлік қайта қозғалады, қонақүй бизнесі өркендейді. Бұл ұлттық экономикалардың өсуіне ықпал етеді.

Банктер үшін «жаңа» компаниялар неге қызықты, сіз оларды өз бизнесіңізге қалай енгізесіз?

- Банкир болғаныммен, мен өзімді көздегенге қарағанда, көре алмайсыз (күлді). Жаңа компаниялардан өз пайдасының алған пайдасын іздемейміз. Мұнда неғұрлым жалпы әсер маңыздырақ, әсіресе жаңа жұмыс орындарын құру. 2020 жылдың көктемінде жеткізу қызметтер қалалық тұрғындар үшін құтқару болғанын еске алайық, бұл уақытша жұмыс орындарын құрып, өзіне сұранысты ұсынды. Жеткізу де жаңа экономиканы құруды қамтамасыз етті. Бұрын жеке такси сұр аймақта болып, салықтарды төлемей келе жатса, енді бұл толық көріністі, және ең бастысы - қауіпсіз қызмет. Мұндай қызметтерде мансап жасауға болады немесе жай ғана қажеттілікте ресми табыс алу үшін қосымша жұмыс істеуге болады.

Жаңа индустриялардың пайда болуы жұмыс орындарының көбеюіне, салық салымдарының өсуіне, жалпы экономикалық тұрақтылықтың көтерілуіне әкеледі. Ал бұл кез келген банк үшін керемет нәрсе.

Алдағы жылы банк өсімінің негізгі нүктелері қайда болады?

- Классикалық өнімдер: депозиттер және несиелер, Нұрбанкке де, банк жағынан негізгі ұсыныс болып қалады. Егер біз несиелер туралы айтсақ, қазіргі уақытта біз заемшылардың барлық категориялары үшін ең төменгі ставка бойынша банктер қатарына кіреміз. Мені жиі басқаларына қарағанда көп пайда алмайсың деп айыптайды. Бірақ мен өз пайдасын қалайтын адам емеспін (күлді). Мен қосымша баға қойғаннан гөрі, клиентті жоғалтқым келмейді. Қазір мысалы, ықтимал тиімді мөлшерлемені 56% диапазонда беру заңды. Бірақ неге? Мұндай шешім дұрыс па?

Біз өзіміздің күшті жақтарымызды қабылдай келе, нарыққа сәйкес дамуымыз бар. Мысалы, бізде 100 филиал ашық. Біз оларды стратегиялық түрде орналастырдық, жаңа бөлімшелер ашу үшін артық шығын жасамау, бірақ бөлімшелер қол жетімділікте болу. Қазір Қазақстан халқының үштен екісі Нұрбанк бөлімшелерінің 10-15 минут арасындағы жолда тұрады. Департаменттердің жетімділігі клиент үшін алдымен назар аударатын менеджерді білдіреді. Жеке кездесу - адам табиғи жағы, сирек одан бас тартпайды. Біз клиенттермен байланысуды ұнатамыз және осыны қуанышпен пайдаланамыз.

Біз жиі көп жарнама бермейміз, бұл шындық. Жай миллиардтарды жұмсаудың мағынасы жоқ деп ойлаймыз, біз осы жарнамаға үнемделген ақшамызды сервистер мен өнімдер дамуына жұмсаймыз. Банкті клиенттерімізге жақсартып жатырмыз.

2020 жылы біз 46,8 миллиард теңге субординирленген облигациялар шығардық, 15 жылға бердік. Қаражаттар несиелендіру мен экономиканың нақты секторын қолдауға арналған. Сондай-ақ мамырда 2020 жылы ішкі акционер банкке 20,038 миллиард теңге капиталымен қосымша капитализация жасады. Біз резервтер қалыптастырдық, олар пайдадан құрылады және әлеуетті проблемалы несиелер шығынын жабуға арналған қауіпсіздік жастықшаларын қамтамасыз етеді. Бұл қаржылық нәтижеге әсер етті (резерв құру мөлшеріне тең шығын). Ол шығындар нәтижесінде болуы ықтимал, ол жоғарғы мөлшерде жақсы резервтер құру.

Назар аударылуы тиіс, Нұрбанк нарықта 28 жылдан бері бар. Бізде мықты кәсіби команда бар, біз клиенттерімізді жақсы көреміз және олар туралы қамқорлық жасаймыз. Осы уақыттың ішінде банк ешқашан дефолтқа жол бермеді. Тіпті бір күнге де. 2020 жылы біз үлкен көлемде проблемалы несиелерден құтылдық. Біз тауарлар жасадық 68 млрд теңгеге. Standard and Poor’s рейтингімізді жаңартты, «негативті» болжауды «тұрақтыға» дейін жаңартты. Біз кредиттер бойынша банктер арасындағы ең төменгі ставкалар қатарына кіреміз. Біз нарықтағы ең ірі ойыншыларының бірімен дәлелді бәсекелеспіз және оны сәтті орындап жатырмыз деп ойлаймын.

Нұрбанк өз артықшылығымен нарықтық мүмкіндіктерін қалай күшейтеді?

- Біз жаңа технологияларды дамытамыз, әріптестеріміздің сәтсіздіктері мен жетістіктерін ескере отырып. Әзірге біз сервітердің енгізілуін кешіктірудеміз, олар бізде стандартқа айналды. Негізді жаңартпағанша, негізгі жүйеде өзгерістерге өзгеріс енгізудің мағынасы жоқ. Қазір интерфейсті жаңартып, жаңа интернет-банкингті енгізудеміз.

2021 жылдың бірінші жартысында жаңа карталар мен Samsung Pay және Apple Pay ұсынамыз деп жоспарлап отырмыз. Бұл төлем қызметтері бәсекелестік арқасында стандартқа айналды, және біз оларды міндетті түрде енгіземіз. Сондықтан 2021 жылы біз мобильді қосымшаны жапоньюға бейімдеп жатырмыз.

Қазіргі уақытта нарықта ойыншыларды қысқарту тренді байқалуда, алайда менің ойымша, елеулі қысқарту болмайды. Секторға бәсекелестік қажет, өйткені ол банктерді қызметтерді арзанырақ және тезірек ұсынуға ынталандырады.

Дереккөз: Forbes.kz
11.01.2021